LVK – 2022 – 7. – závěrečný den

Lubor Brázda | Aktuality

Tak a končíme. Poslední den jsme si užili naplno. Opět jsme sjezdovali a běžkovali jak o závod. Ani minutu jsme nepromarnili. Navíc nám přálo počasí. Sluníčko svítilo, nebe bylo azurové a ještě se oteplilo. Večer si zájemci užili lyžování na osvětlené sjezdovce. No prostě paráda, paráda, paráda. Celý “lyžák” jsme navíc zakončili diskotékou, na kterou budeme určitě dlouho vzpomínat (fotografie to dokumentují). Ale i tak už se těšíme domů.

P. S. – snídaně klasika, oběd – vývarová polévka a zapečené těstoviny a k večeři vepřové nudličky s rýží

Zítra nám držte palce, ať všechno zabalíme a dovezeme domů. Čekejte nás mezi 13 a 13:30 hodinou. Přijedeme na stejné místo, odkud jsme odjížděli.

LVK – 2022 – 6. den

Lubor Brázda | Aktuality

Počasí se nám trochu zhoršilo, ale i tak bylo stále celkem slušné. Dnešní den jsme prohodili náplň včerejších skupin. Ti, kteří byli na běžkách, dnes celý den sjezdovali na Bubákově a v Herlíkovicích. Ti, kteří včera sjezdovali, byli na běžkách. Jen si běžkaři malinko upravili trasu. Startovali v Janských Lázních lanovkou na Černou horu a dál už pěšky nebo na běžkách směrem na Kolínskou boudu, dále kolem Tetřevích bud a Liščí cestou klesali na Hříběcí boudu a dál do Strážného. Po návratu následovala přednáška horského záchranáře Saši a den jsme zakončili společenským večerem (diskotékou).

Opět nabitý den.

Ještě jsme si pro vás připravili malinký kvíz “Najdi si svého miláčka”. Na konci článku najdete galerii fotografií vašich dětí srovnaných dle tříd. První fotografie je v přilbě a druhá v “nákrčáku”. Poznat svoji ratolest v přilbě není úplně jednoduché. 😀

P. S. – Snídaně zase klasika, oběd balíček a po návrtu z výletu zeleninová polévka a k večeři jsme měli povidlové knedlíky s jogurtovým přelivem.

P. S. – Předběžná informace k příjezdu: v sobotu přijedeme mezi 13.00 – 13.30 na stejné místo, ze kterého děti odjížděly.

A následuje kvíz:

7. A

7. B

7. C

7. D

7. E

Čtením pomáháme

Marcela Vlkannova | Aktuality

Dobrým skutkem zahájila výuku českého jazyka v novém roce třída 8. D. Se žáky jsme se zapojili do projektu „Čtení pomáhá“. Tento projekt přispívá finančně každý rok na různé dobročinné účely a o tom, kam částky na pomoc poputují, rozhodují právě dětští čtenáři. Děti si na webové stránce vyberou kvíz o knize, kterou přečetly, a pokud ho úspěšně vyplní, získají „virtuální částku“. Tu pak poukáží vybranému charitativnímu nominovanému projektu. Dětem se v testech velmi dobře dařilo a podpořily tak například záchrannou  stanici pro ohrožená zvířata nebo přispěly k získání nového invalidního vozíku.

„Čtení je úžasná zábava. Teď může být ještě něčím víc pro vás i pro ty, kterým pomůžete.“

Pomáhat můžete do konce ledna na www.ctenipomaha.cz i vy. 🙂

Mgr. Marcela Vlkannova

LVK – 2022 – 5. den

Lubor Brázda | Aktuality

A zase to vyšlo. Den jako vymalovaný a přímo stvořený pro celodenní výlet. A také že ano. Uskutečnil se a hned v trojím provedení. Jedna skupina odjela hned po snídani na protější vrch Bubákov a vedlejší kopec Herlíkovice. Tam si všichni užili “luxusní” sjezdování. Další dvě skupiny vyrazily o trochu později autobusem do Pece pod Sněžkou. Odtud se pohodlně vyvezly lanovkou na Sněžku. Ovšem to, co se zprvu jevilo jako skvělý nápad, se po vystoupení z kabinek už tak krásné nezdálo. Naše nejvyšší hora se zahalila mlhou a začal foukat opravdu studený severák. Moc jsme se tedy nezdržovali a rychle sestoupili k nejbližší chalupě (Polská bouda). Tady jsme se ohřáli, občerstvili a už v pohodě vyrazili směrem do Čech. Někteří se pohybovali pěšky a statečnější z nás vyrazili na běžkách. Do základního tábora jsme dorazili až po soumraku. Ale to nám nevadilo, jelikož po sestupu ze Sněžky se vyčasilo a po celou cestu nás provázel sluneční svit a azurová obloha (vše jsme samozřejmě zdokumentovali). Večer jsme už jen odpočívali a “trochu” uklízeli svoje brlohy (nepřejte si vidět ten nepořádek).

Zkrátka zase skvělý den.

P. S. – snídaně stále stejný systém, k obědu jsme dostali balíček a doladili jsme ho dobrotou na Výrovce či jiné občerstvovně, večeře byla o dvou chodech, polévka zelňačka (po návratu z celodenního výletu přišla vhod) a rybí prsty + moučník

LVK – 2022 – 4. den

Lubor Brázda | Aktuality

Krásné, krásné, krásné, krásné, prostě krásné. Počasí dnes bylo prostě krásné. Všichni jsme si opravdu užili hor. Regule LVK však mluví jasně. Třetí den rovná se půlden odpočinku od lyžování. To ale neznamená, že bychom polovinu dne “prováleli” v posteli a lenošili. Ve volném půldni jsme se šli projít po okolí, zahráli si hry na sněhu  a zastavili jsme se v místním obchůdku koupit si něco na zub. Večer proběhl ve znamení divadla a pohádek. Každé družstvo si vylosovalo jednu pohádku a mělo za úkol ji sehrát. A aby v tom nebyly děti samy, učitelé také přispěli svojí trochou do mlýna a předvedli téměř umělecký kus inspirovaný pohádkou Mrazík.

P. S. (jako minule) – snídaně – švédský stůl, oběd – vývarová polévka s játrovou rýží, hrachová kaše s párkem, večeře – maso na houbách s rýží a moučník

LVK – 2022 – 3. den

Lubor Brázda | Aktuality

Dnes jsme kupodivu zase lyžovali. Jen jsme si prohodili běžky a sjezdovky. Opět jsme brousili sjezdové tratě ve Strážném a na běžkách jsme už prošli a poznali celé okolí našeho hotelu. Věděli jste, že na běžkách můžete jezdit jako na koloběžce a že lze hrát na běžkách i hru na rybáře a rybičky? My už to víme. Večer jsme si poslechli přednášku na téma výzbroj a výstroj lyžaře. Pak ještě následoval maraton v deskových a karetních hrách.

Počasí nám přálo, den jako vymalovaný.

P. S. (jako vždycky) – snídaně opět švédský stůl, oběd – frankfurtská polévka a rizoto a k večeři byla rajská se sekanou a knedlíkem

LVK – 2022 – 2. den

Lubor Brázda | Aktuality

Zdravíme ze Strážného v Krkonoších. Druhý den probíhal ve znamení trénování dlouhých i krátkých oblouků, střídavého a soupaž běžeckého stylu. Část družstev řezala oblouky na svazích ve Strážném a druhá část trénovala běh či chůzi na běžeckých trasách v okolí.  Sjezdové tratě byly upraveny perfektně, sněhu bylo dost. To neplatí však pro tratě běžecké. Sněhu je poskrovnu, ale běžkovat se na nich celkem slušně dá. Večer jsme měli bojovku v piškvorkách. Zorganizovat piškvorkový turnaj se sto třiceti účastníky byl husarský kousek paní učitelky Švarcové.

Počasí výborné a den se vydařil!

P. S. (už tradiční) – snídaně – švédský stůl + párek, oběd uzená polévka a milánské špagety a k večeři jsme měli pečené kuře s bramborem a zelným salátem

Tři králové v přípravce

Lenka Navrátilová | Přípravná třída

Nový rok jsme s dětmi začali povídáním o tom, co prožily o Vánocích, jaké dárky jim nadělil Ježíšek a jak slavily příchod nového roku. Další dny už patřily svátku Tří králů. Povídali jsme si o třech mudrcích, Kašparovi, Melicharovi a Baltazarovi, kteří se vypravili s drahocennými dary do Betléma, uctít právě narozeného Ježíška. Hráli jsme hru „Jak tři králové hledají Ježíška“, vyráběli papírové koruny, které jsme krásně ozdobili, věštili z hrnečků, jaký budeme mít nový rok a naučili se básničku „Na Tři krále“. Celým týdnem nás provázela koleda „My tři králové jdeme k vám“, kterou jsme si prozpěvovali i na procházce. Svátkem Tří králů jsme se rozloučili s Vánocemi.