Přípravná třída
Třídní učitelka: Lenka Navrátilová
Konzultační hodiny: po dohodě v odpoledních hodinách
Přítomnost zákonného zástupce (dítěte navštěvující přípravnou třídu) ve třídě: po dobu pandemie COVID není možná
Charakteristika přípravné třídy:
– je pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky dle platných právních norem,
– je pro maximálně 15 dětí,
– je bezplatná a trvá jeden školní rok,
– má vytvořený Školní vzdělávací program „Mezi školáky“ podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV),
– má svůj polodenní organizační program, který je natolik flexibilní, aby mohl reagovat na aktuální změny či aktuální potřeby dětí.
Denní program
7.30 – 8.00 | scházení dětí (sebeobsluha, ukládání věcí do šatny, předávání dítěte učitelce v přípravné třídě) |
8.00 – 9.30 | přivítání, kalendář přírody, motorika mluvidel, komunitní kruh (činnosti skupinové) 1. integrovaný blok podle vzdělávacího programu (činnosti skupinové a individuální) |
9.30 – 10.00 |
dopolední svačina – sebeobsluha |
10.00 – 10.45 |
pobyt venku nebo ve společenské místnosti: pohybové hry, taneční hry, zdravotní cvičení, cvičení s náčiním, vycházky, hry na hřišti, spontánní pohyb, volná hra |
10.45 – 11.45 |
2. integrovaný blok podle vzdělávacího programu (činnosti skupinové a individuální – pracovní listy, pracovní sešity) |
11.45 – 12.30 |
oběd, sebeobsluha, rozcházení dětí, převádění dětí do školní družiny |
Zákonní zástupci mohou za měsíční poplatek využít služby školní družiny a to v době: 6.30 hod. – 7.30 hod, 12.30 hod. – 17.00 hod.
Školní vzdělávací program pro přípravnou třídu „Mezi školáky“
– vzdělávání vychází z pedagogické analýzy individuálních a specifických potřeb, zájmů dítěte, aktuálního rozvojového stavu – dosažených kompetencí, konkrétní životní a sociální situace, doporučení PPP a dalších specialistů,
– dětem se specifickými potřebami je věnována maximální péče na základě závěrů z vyšetření PPP a dalších specialistů,
– s dětmi, které mají vadu řeči, se pracuje podle doporučení klinického logopeda během individuálních logopedických chvilek a logopedických cvičení ve spolupráci se zák. zástupci,
– formy a metody práce vycházejí ze specifických požadavků dětí v této třídě
– vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a v situacích, které se v průběhu dne vyskytnou, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit s důrazem na aktivní účast dítěte, jeho tvořivost, smyslové vnímání, situační učení, spontánní sociální učení, prožitkové a kooperativní učení hrou a činnostmi dětí založených na přímých zážitcích dítěte,
– maximálně je využíván individuální přístup,
– děti jsou vhodně motivovány k aktivní účasti na všech činnostech, pokud se nechtějí zapojit, mají možnost si zvolit činnost, která jim vyhovuje a je momentálně akceptovatelná k činnostem ostatních dětí,
– děti nejsou známkovány, na konci školního roku je slovní hodnocení.
Hlavní cíle vzdělávání
- předcházet neúspěšným začátkům při nástupu do 1. třídy,
- vyrovnat konkrétní nedostatky v rozvoji a učení dítěte, které byly příčinou odkladu školní docházky,
- úzce spolupracovat s rodinou, zapojit zákonné zástupce do výchovně vzdělávacího procesu a navazovat na práci specialistů,
- vytvářet kladné sociální postoje, vztah založený na přátelství a spolupráci,
- motivovat dítě k vlastní aktivitě a podpořit chuť učit se,
- posilovat sebevědomí a sebeovládání,
- rozvíjet tvořivost a fantazii při setkání s uměním,
- rozvíjet základní ekologické smýšlení,
- aktivně a s uspokojením zvládat nároky života, které jsou na ně běžně kladeny, zejména v prostředí rodiny a školy.
Vzdělávací plán
Časové období |
Měsíční téma |
Týdenní bloky |
Září |
„Mezi školáky“ |
Zvonění se nás netýká |
Říjen |
„Mezi dospěláky“ |
Přál/a bych si stát se… |
Listopad |
„Horáček má angínu“ |
Jak funguje lidské tělo? |
Prosinec |
„ Kouzlo Vánoc“
|
Sv. Mikuláš |
Leden |
„Člověk neandrtálský“
|
Tři Králové |
Únor |
„V divadle“ |
|
Březen |
„Pes Jonatán“ |
Mezi zvířaty v ZOO |
Duben |
„Planeta Ťap – ťap“ |
Velikonoce |
Květen |
„Babočka admirál“
|
Maminčin „šestý smysl“ |
Červen |
„Mezi piráty“ |
Den dětí (1.6.) |
Celoroční projekty:
– Kalendář přírody
– Jazýček – logopedická prevence
Zapojení přípravné třídy do aktivit ZŠ – vánoční jarmark, divadelní představení, aktivity v rámci EVVO, Týden zdravého životního stylu.
-
Adaptační den v KonopištiV pátek 27.9.2024 jsme se v rámci adaptace vypravili ekovláčkem na výlet do Konopiště. Po příjezdu jsme šli pozdravit medvěda Jiříka, který se pomalu ukládá k zimnímu odpočinku a také výra Václava....
-
Návštěva městské knihovnyVe čtvrtek 26.9. jsme u příležitosti Dne české státnosti navštívili městskou knihovnu. Od paní knihovnice jsme se dozvěděli mnoho zajímavostí o životě svatého Václava. Velmi nás bavila i soutěž ve...
-
Školní výletV pátek 7.6.2024 jsme vyrazili na výlet. Navštívili jsme Farmapark Soběhrdy. Počasí bylo krásné a my si zde mohli prohlédnout všechna zvířata a vyzkoušet téměř všechny herní atrakce. Všem se nám...
-
Den dětíV pátek 31.5.2024 jsme oslavili Den dětí jako indiáni. Nejdříve jsme si na tento den všechno připravili. Vyrobili jsme čelenky, učili se indiánské písmo, šamanovo zaříkávání a také jsme...
-
Návštěva knihovnyVe čtvrtek 16.5.2024 navštívily děti z přípravné třídy městskou knihovnu. Paní knihovnice přečetla dětem pohádku o knižních skřítcích. Potom děti hledaly po celé knihovně obrázky pohádkových...