Hry VIII. zimní olympiády dětí a mládeže 2018

Lubor Brázda | Aktuality

Olympiády se účastní i žáci naší školy:

Jana Klápová – tanec

Kateřina Dvořáková – rychlobruslení

Tomáš Štolba – běžecké lyžování

Přejeme hodně úspěchů

Pardubický kraj / 28.01.2018 – 02.02.2018

Hry VIII. zimní olympiády dětí a mládeže České republiky se uskuteční na sportovištích v Pardubickém kraji s olympijským centrem v Litomyšli. Pořadatelé vypsali 11 sportovních soutěží (alpské lyžování, běžecké lyžování, lední hokej, skicross, snowboarding, biatlon, krasobruslení, rychlobruslení, lyžařský orientační běh, taneční soutěž a šachy). Předpokládá se návštěva až 1 800 účastníků.

Malí čtenáři z 1. B v IKC

Martina Vítová | Aktuality

V pátek 26.1. jsme poprvé navštívili Informační a komunitní centrum naší školy.Paní knihovnice nám o něm pověděla všechny důležité informace. Už tedy víme, že si zde můžeme půjčovat knížky i časopisy, a že až budeme větší, máme možnost využít zdejší počítače, a to ať už k přípravě do školy či například ke hraní her. Tato druhá možnost zejména klučičí část třídy velmi oslovila.
Zopakovali jsme si pravidla, která už známe z městské knihovny, a tak jsme paní knihovnici doplňovali v povídání o tom, jakým způsobem se ke knihám chovat, jak se knihy třídí a podle čeho se řídit při hledání konkrétního titulu.Návštěvu jsme si užili, poznali jsme, že některé knížky, jako je například obrázkové čtení, již dokážeme číst sami s minimální podporou, a tak jsme se s paní knihovnicí domluvili, že po jarních prázdninách přijdeme znovu a budeme se již ucházet o aktivní členství.

Text a foto: Mgr. Ludmila Bednářová

Hrajeme si pohádku – 1. ročník

Helena Brejlová | Aktuality

Žáci prvních ročníků navštívili opět Městskou knihovnu v Benešově. Tentokrát se naše návštěva týkala známých pohádek. Děti nejprve hádaly pohádkové postavy podle popisu paní knihovnice. Pak se rozdělily do skupin a luštily křížovku, kde doplňovaly jména pohádkových postav podle obrázků. A nakonec se některé proměnily v Karkulku, maminku, vlka, myslivce a babičku. Za pomoci vypravěčů zahrály pohádku spolužákům. Byla to velká legrace.

Text: Hanušová Dana

Foto: paní učitelky 1.tříd

Přípravka a “Dobrodružství v knihovně”

Lubor Brázda | Aktuality, Přípravná třída

Ve středu 17. 1. jsem s přípravkou poprvé navštívili Městskou knihovnu. Paní knihovnice nám ukázala, jak se v knihovně řadí knihy, jak se s knihou zachází a přečetla nám úryvek z knihy Kašmir Huseinović Dobrodružství v knihovně. Děti si pak samy vyhledaly knihu a ostatním o ní vyprávěly. A protože se naše třída právě učí o dinosaurech, zavedla nás k polici se spoustou zajímavých knih, my si zasedli a zalehli na matrace a pročítali a prohlíželi. Už nyní se těšíme na další dubnovou návštěvu.

LVK – Strážné 2018 – 7. den

Lubor Brázda | Aktuality

Poslední den ve Strážném proběhl ve znamení celodenního běžkování. Jen malá skupinka si ještě pilovala svůj styl na sjezdovkách. Ostatní se rozdělili do 3 skupin a vydali se na běžkách směrem na Pláň. Jedna skupina dorazila dokonce na chatu Výrovka. Další dvě skupiny se podívaly do ledária nad Špindlerovým Mlýnem na sochy ze Star Wars. Po návratu jsme si sbalili věci a povečeřeli. Pak už následovalo jen slavnostní vyhlášení závodů ve slalomu a závěrečná diskotéka. Tanec jsme si patřičně užili. Fotografie níže to dokumentují. Po prodloužené večerce jsme zalehli do svých postýlek a už se těšíme na domov.

Pro mamky – k obědu byl balíček (na Výrovce řízek, ovocné knedlíky, plněné knedlíky, palačinky se šlehačkou, …), k večeři nám pan kuchař připravil vývarovou polévku, maso na čínský způsob a buchtu.

Bohužel nám to všechno končí. Ale už se těšíme domů. Návrat máme naplánovaný k Táborským kasárnám mezi dvanáctou a jednou hodinou.

LVK – Strážné 2018 – 6. den

Lubor Brázda | Aktuality

Dnešní den překvapivě opět sněžilo. Sníh byl všude už včera a dnes ho ještě o dobrých 25 cm přibylo. Dopoledne jsme závodili na Bubákově ve slalomu. Strávili jsme tam i část odpoledne. Z tohoto důvodu jsme měli nachystaný místo oběda balíček. Odpoledne jsme si odpočinuli a potom jsme si dali večeři a po ní měla připravený program 7. C. Den jsme zakončili diskotékou. Na přiložených fotografiích můžete vidět, jak jsme si ji užili. Zítra máme naplánovaný celodenní výlet na běžkách, tak nám držte palce, ať vyjde počasí.

Večeře byla obzvlášť výborná, všichni jsme si přidávali – bramborový knedlík, uzený a zelí.

Prostě další super den.  🙂

LVK – Strážné 2018 – 5. den

Lubor Brázda | Aktuality

Stále se sype z mraků nad námi spousta sněhu. Sníh máme už opravdu všude. Nás to ale neodradilo a celé prodloužené dopoledne většina z nás lyžovala na Bubákově a zbytek se vydrápal na běžkách ke “sněhulákům”, a dokonce vystoupal až pod Krásnou Pláň. Oběd jsme si posunuli o něco později, abychom měli na lyže a běžky dostatek času. Po obědě a po poledním klidu následovala skupinová práce nakreslit 10 pravidel chování na sjezdovce. Když jsme naše výtvarná díla dokončili, následovala večeře a po ní jsme měli možnost užít si saunu a skvělé ochlazení v čerstvém prašanu. Večer pak měla svůj společenský program 7. B a po něm následovala diskotéka. Myslím si, že dnešní den jsme si opravdu užili. Držte nám zítra palce, aby nám cestáři protáhli cestu k protějšímu kopci. Máme totiž naplánované závody ve slalomu.

Ještě jedna důležitá informace: Pořád se sype sníh. Asi metr nebo dva????  🙂

Pro rodiče jsme si na konec připravili malý testík. Poznáte svoje dítě? Na konci tohoto článku si můžete tipnout, která fotografie je vaší ratolesti. Nápovědou vám může být galerie zobrazená na úplný závěr.

A úplně na závěr: snídaně – švédský stůl, oběd – zelná polévka, maso na čínský způsob s rýží, salát, večeře – kuře na paprice s těstovinami a samozřejmě výborná buchta s jablky a skořicí.

LVK – Strážné 2018 – 4. den

Lubor Brázda | Aktuality

Dnes se sypal sníh jako o závod. Třetí den lyžování se obecně považuje za kritický. Proto jsme si naplánovali půldenní “volno”. No, úplné volno to samozřejmě nebylo. Došli jsme do obchodu, prohlédli jsme si Strážné, proběhla sněhová bitva a připravili jsme překvapení pro rodiče, prarodiče nebo kamarády. Druhý půlden jsme samozřejmě lyžovali. Jedna skupina sjezdovala na Bubákově a druhá vyrazila na trochu delší výlet na běžkách. Bohužel pro některé příliš dlouhý. Po večeři jsme měli možnost užít si večerního lyžování. Kdo byl unavený, zůstal na chatě a zahrál si různé hry ve společenské místnosti. Je pravda, že někteří jedinci se “za odměnu” věnovali ještě své oblíbené matematice.  Ještě jedna věc: pořád padá sníh. Sníh je už snad všude. Uvidíme zítra.

A samozřejmě na závěr informace o stravování  🙂 : Ráno snídaně – švédský stůl, oběd – “svatební” vývarová polévka s játrovými knedlíčky a nudlemi, čočka s párkem a sušenka. Večeře – rybí prsty s bramborovou kaší a pomeranč.

LVK – Strážné 2018 – 3. den

Lubor Brázda | Aktuality

Dnešní den byl celkem náročný. Po snídani 4 skupiny odjely skibusem na protější “kopec” – Bubákov, kde celý den trénovaly a pilovaly sjezdařský styl. Zbylé tři skupiny půlden sjezdovaly ve Strážném a druhý půlden se projely na běžkách. Ode dneška už všichni jezdí na sjezdovce a na vleku. Večer jsme se dozvěděli spoustu důležitých informací od zkušeného horského záchranáře Saši z Janských Lázní. Po přednášce jsme se pobavili na společenském večeru, který připravila 7. A. Zítra nás čeká půlden volna a samozřejmě opět lyžování.

Další informace a videa od vašich dětí najdete na stránkách školního časopisu Labyrint tady.

Samozřejmě důležitá poznámka pro starostlivé rodiče:  K snídani švédský stůl, k obědu vývarová polévka a rizoto nebo balíček (pro lyžaře na Bubákově). K večeři byla rajská omáčka s knedlíkem, k svačině horalka a ještě nám v kuchyni upekli perník. Hlady opravdu netrpíme, spíše naopak.