Virtuální realita a kterou si vybrat

Na trhu je mnoho zařízení na virtuální realitu pro počítače a jsou snad stovky pro mobily. Já vám řeknu plusy a minusy tří nejznámějších. Nejdříve něco k historii Vr. Píše se rok 1968 a kamarádi Ivan Sutherland a Bob Sproull sestrojí první brýle na virtuální realitu. Jsou ale jednoduché, špatně zobrazovaly a byly tak těžké, že se musely zavěsit na strop. Další pokus mělo Nintendo se svým Virtual boy. To ale bylo snad i horší, možnost zobrazovat pouze červenou barvu, potřeba ovladače a celkově nízká přenosnost a vysoká cena byly moc a produkt se neprodával. V dnešní době jsou tři hlavní systémy: HTC Vive, Oculus Rift S a Oculus Quest.

HTC Vive

Htc Vive je nejznámější ze tří a často je považováno za nejlepší ze tří (já s tímhle souhlasím z větší části). Vive je dobře vypadající, má příjemné ovladače a je jednoduché na naučení. Největší problém by ale byly kabely, ty se často zamotají a připletou do cesty při hraní, jinak je ale skvělé a hodnocení to potvrzují.

Oculus Rift S

Oculus Rift S je velmi podobný HTC Vive. To ale nezastavilo lidi od toho, aby se hned začali hádat, který je lepší. Já osobně jsem na sobě měl Oculus pouze jednou a tím pádem nemám takové zkušenosti jako s HTC Vive. Z recenzí je vidět, že lidé si stěžují na špatné rozlišení a dlouhé zapojování a připravování před hraním. Zároveň si lidé stěžují na kabely, ale ty dlouho ještě nezmizí a hlavně bezdrát bude mít horší kvalitu(tedy zatím). Z těchto tří je ale nejlevnější, ve slevě stojí “pouze 13  000 Kč”, což je v pořádku, protože HTC Vive není volně dostupný a stojí ještě 15 000 až 16 000 Kč.

Oculus Quest

Quest je jeden z prvních bezdrátových brýlí na virtuální realitu. Podle mnoha je to pokrok, ale podle mě tolik ne. Zhoršená kvalita videa, občasné odpojení ovladačů nebo i fakt, že není možné si nahrát filmy, videa nebo programy z flešky je podle mě až moc. To rozlišení je asi nejhorší. Skoro polovina toho, co má Rift a určitě polovina HTC Vive. Bezdrátové Vr zní skvěle ale není vůbec blízko k dokonalosti. Budeme muset pár let počkat než tuto technologii zlepší.

David Faltýnek, 8. A